4/18/2011

Aku inginkan kebahagiaan. Aku inginkan kedamaian..

Ditengah kebahagiaan. Tiba-tiba musibah datang memporakporandakan semua. Musibah menjadi terasa teramat berat kerana kita sedang berbahagia. Biasanya ditengah kebahagiaan seperti itu kita lengah. Jika ada hal yang buruk kita benar-benar terhenyak dibuatnya. Sama sekali tidak kita sangka. Kebahagiaan mampu membuat diri kita mabuk kepayang. Kita tidak dalam keadaan sedar dan mengawal diri dengan keadaan sekeliling kita karena kita merasakan kenikmatan yang tiada tolak bandingan sehingga begitu tertimpa kepedihan membuat tubuh kita seolah tergoncang hebat. Tanpa kita sedari terucap oleh kita. 'Ya Allah, kenapa ini terjadi pada diri ku? Aku tidak lalai, tapi aku tidak siap. Aku tidak melupakan diriMu, tetapi aku inginkan kebahagiaan.'




Hati siapa yang inginkan penderitaan.
Dan hati mana yang suka akan penyeksaan.
Semua orang tidak suka akan perubahan kepada kemusnahan kehidupan.
Dari hari ke hari kita merasakan bahawa kita akan menggapai kebahagiaan.
Tetapi sebenarnya hati kita makin lama makin rasa sayu dan hilang serinya.
Siapa yang tahu, hanya tuan badan sahaja yang tahu.
Walau bagaimana pun adakah Tuhan inginkan kita selalu sedih dengan penderitaan.
Janji Allah swt itu pasti.
Tiada ragunya sama sekali.
Hanya orang yang mampu sahaja diberi penderitaan sebegini.
Doaku pinta semoga daku mampu mengharunginya.
Walaupun badai dinaiki sudah berlubang-lubang sana sini.
Tunggu masa untuk dikaramkan.



aku ingin dihormati selayaknya
aku ingin dihargai sebaiknya
aku ingin disayangi selembutnya
aku ingin dikasihi seadanya



aku punya harga diri walaupun aku lemah
aku punya kekuatan walaupun dalam kerapuhan jiwa
aku punya perasaan walaupun sering terluka
aku punya kesabaran walaupun aku tercalar



aku di anugerahkan dengan kelembutan bukan kekasaran
aku di anugerahkan dengan kesabaran walaupun di himpit kehidupan



dari hari ke hari........dari mimpi ke mimpi.....dari mata ke hati........
pada aku tak ada yang indah selain kebahagiaan yang kita terima........
kesedihan yang melimpah,meluluhkan hati yang penuh sarat dengan keinginan......
sinar yang di cari terhenti di siang hari............ keindahan setiap hari telah di iringi dengan trauma yang kejam.........kenapa smua ini berlaku......???? adakah aku mengharapkan sesuatu yang tak pasti....?????atau aku tak pernah mendapat sesuatu yg pasti........?????





 aku juga... mengimpikan sebuah kebahagiaan...kebahagian yang semakin menjauh...dek kerana masalah-masalah yang datang seperti tiada penyelesaian...kalaulah segala masalah boleh diselesaikan dengan mudah pasti akulah orang yang paling...CERIA...GEMBIRA...dan BAHAGIA.....!




Wahai Tuhan… aku bersyukur, dalam kasihMU, aku masih kuat membentuk jati diri untuk tidak tewas dengan apa yang terjadi. Semakin kau cuba membunuh jiwaku, semakin aku bangkit membina ketahanan diri. Semakin kau menekan harga diriku, semakin aku tabah dan kuat bangkit  untuk menghadapi realiti  pada masa akan datang . Tuhan, kuatkan dan teguhkanlah hatiku untuk tetap bersandar kepada Anugerah dan kasih setiaMU . Di hati ku ini, hanya ada Rasul dan Tuhanku yang tercinta. 

















5 comments: